.
Obchodní společnost MOTeC spol. s r.o., která je součástí skupiny MTC – invest s.r.o. se specializuje na realizace komplexních řešení a na služby spojené s dodávkami a montáží velkých technologických celků v energetice, ve vodárenství a v oblasti spalování komunálního odpadu.
Nabízí také komplexní služby v oblasti provádění staveb (průmyslových, inženýrských i komunálních), projekční činnost, havarijní servis pro veřejnost a široké spektrum souvisejících činností.
technologické celky a stavební činnost
30
zpracování faktur, řízení projektů, správa nákupu, správa prostředků
Česká republika
Pracovníci společnosti MOTec spol. s r.o. působí takřka po celé české republice a jsou velice časově vytíženi.
Před implementací DIRECTIS byly všechny procesy řízeny „papírově“.
Asistentky tiskly faktury a „skládaly je šéfovi do šanonu“. Ten jednou týdně přijel a všechny si je prohlédl a co šlo schválil. Pokud se potřeboval k nějaké faktuře získat doplňující informace tak napsal email nebo dotyčnému zavolal. Když potřebný pracovník nebyl k dispozici tak se schvalování faktury odložilo třeba i o týden…
Další oblastí k řešení byly nákupní požadavky na dodávky v rámci zakázek a následné vystavování objednávek dodavatelům. Pokud někdo něco potřeboval tak to napsal do excelu a přes emaily nebo telefonicky si domlouval potřebné. Proces, který probíhal byl nepřehledný a velmi zdlouhavý a nikdo pořádně nevěděl v jakém stavu se jednání nachází.
Společnost rostla a jak přibývalo zaměstnanců, tak nastala potřeba evidovat kdo, co a kdy ze zaměstnanců dostal za auto, mobil, kartu k přístupu atp. Před implementací našeho řešení společnost evidenci přidělencýh prostředků vůbec neprováděla.
Ve společnosti MOTec spol. s r.o. jsme provedli analýzu procesů a detekovali jsme tyto oblasti řešení:
Jednotlivé oblasti jsme řešili postupně podle priorit a po částech. Klient dostal komplexní řešení na platformě DIRECTIS, které uspokojilo jeho potřeby.
Většina faktur do společnosti chodí prostřednictvím emailu, další pak fyzickou poštou. Asistentka ředitele je dříve musela tisknout rozřazovat k zakázkám a pak dávat do šanonu a čekat jak se k nim pan ředitel vyjádří.
Nyní se jednotlivé faktury pouze scanují a zařazují do „schvalovacího kolečka“. Pan ředitel může faktury kdykoliv schvalovat nezávisle na místě, kde se nachází. Faktury jsou tak schvalovány včas a nedochází k prodlevám.
Každá schválená faktura následně „propadá“ do ERP POHODA, čímž odpadá chybové přepisování dokladů.
Pro společnost je klíčové řízení zakázek, ke kterým se vztahují:
Implementovali jsme řešení, které umožňuje pod zákázkou zobrazovat potřebné evidence a mít tak komplexní přehled o tom co se v jaké zakázce „děje“.
Specializované WorkFlow umožňuje schvalovat Nákupní požadavky, řídit poptávkový proces a následně vytvářet Objednávky služeb a dodávek a sledovat jak jsou tyto plněny. Tímto krokem nedochází ke zpoždění dodávek pro realizace.
Každý prostředek jako např. mobilní telefon, auto, notebook nebo třeba karta k přístupu je zavedena do systému a je evidováno komu, kdy byl prostředek předán stejně jako kdo a kdy jej vrátil.
Potvrzení předání prostředku je možné dělat jak pomocí podepsaného předávacího protokolu, který se následně „naskenuje“ do systému nebo elektronicky, kdy předání nebo převzetí potvrdí zaměstnanec pomocí systému.
V rámci analýzy vyvstala potřeba mít k dispozici pro tým dokumenty typu: vzorů, šablon a formulářů, různých certifikátů, log a grafických manuálů nebo návodů.
Pro tuto funkcionalitu jsme vytvořili dokumentové knihovny, kde jsem definovali přístupová práva a možnost seznamovat se s obsahem.